torsdag 29. april 2010

Oppgave 3

Den tredje familien var et pensjonert par som gjerne ville ha innredd stuen og spisestuen. De var veldig glade i duse og lyse farger, men samtidig må ikke fargene blande seg for lett. Fruen var glad i vegg- og gulvtepper, mens mannen var glad i å lese bøker. De hadde 1 spisebord, 8 spisestoler og 1 avlastningsbord som de ønsket å ta vare på, men resten var fritt fram for oss å velge ut.

PlantegningenJeg har valgt å igjen sette spisestuen så nert kjøkkenet som mulig for å få kortest vei mellom selve kjøkkenet og spiseplassen. Avlastningsbordet har jeg plassert bak spisestolen til høyre slik at man kan sette ting sin ikke har plass på bordet her, og i tilegg matcher alt sammen. Jeg har plassert en stor bokhylle med masse plass til bøker og småting i på den lange veggen øverst ved vinduene og lagt et teppe under for å skape liv i interiøret. TV stuen har jeg igjen plassert inne i kroken for å få skilt sonene. Jeg har valgt å bare ha en to seter og to lenestoler siden de bare er to personer som bor sammen så trenger de ikke så mange sitteplasser, men samtidig har de plass til å ha gjester. Så har jeg plassert et teppe under salongbordet. TV bordet matcher spisebordet og stolene.

materialcollage for møbleneMaterialcollage for tekstilene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar